tebbe-2.reismee.nl

Bridgen naast het tennis

Het weer werkt niet echt mee. Het begon vanochtend met zon dus met alle enthousiasme waren we vanochtend op de baan, zeker na de verregende dag van gisteren. Maar we hebben niet allemaal de eerste ronde kunnen afmaken. Het begon behoorilijk te regenen.

Maar geen nood, ook Lara kent een shopping center :-) en er werd weer behoorlijk afgepingeld met goed resultaat als ik naar de vele tassen kijk die meegebracht werden.

Maar na de lunch was het weer opgeklaard en de zon scheen weer volop. We hebben heerlijk ontspannen kunnen tennissen na het bier en de wijn. Voor sommige, waaronder ondergetekende, iets te ontspannen.

Maar na het borreluurtje en het diner zitten we nu weer aan de koffie en nog andere dranken. Ook de bridgetafel is weer gevuld en daar gaat het verhaal van Wim Kramer over.

Ronald

______________________________________________________________

Derde STRIJDO-Turkije-tennis/bridgereis 2015

Nicht nur er, aber wir sind auch wieder da, en wel in het vijf sterren hotel MIRACLE ( ultra all inclusive !) in Antalya.

Evenals in vorige edities wordt er ook dit keer niet alleen getennist (helaas wat minder mooi weer dan in ’13 en ’14) en geshopt, maar ook gebridged, en hoe! De door ondergetekende gegeven basis bridgelessen in voorgaande jaren zijn in zeer goede aarde gevallen.

Alle drie “leerlingen” -Maarten, Mirjam en Franka- hebben na de vorige twee keer met groot enthousiasme een èchte bridgecursus van zo’n tien lessen gevolgd en zijn aansluitend op een bridgeclub gegaan. Dit alles met als resultaat dat de “meester” zelf tijdens de afgelopen twee bridgeavonden van de nieuwste ontwikkelingen op bridgegebied (Berry Westra) kennis heeft kunnen nemen. Alle drie hebben enorme progressie geboekt, niet alleen het bieden, maar zeker ook het uitspelen gaat nagenoeg foutloos. Chapeau !

We hebben er nu twee avonden bridgen opzitten en we hebben nog twee Ă  drie avonden voor de boeg. Daar verheugen we ons alle vier enorm op. Als de stijgende lijn wordt voortgezet kunnen we na tig keren MIRACLE wellicht een eigen bridgeschool beginnen. Wie weet.

Tot slot, tot teleurstelling van ondergetekende kent het bridgeklasje van Jacomien van vorig jaar geen vervolg. Jammer, maar wie weet.

Wim Kramers

Joop Nijman

Wat een mooie verhalen en een prima sfeertje met elkaar.
Lekker genieten!!! Groet en veeeel plezier nog.... JOOP

Olga Ruygt

Nee natuurlijk niet Wim. Jacomien heeft vorig jaar al zo'n mooi jasje gescoord. Nu op voor de volgende???? Kost ook tijd en moeite
Knipoog Jacomien.
Veel plezier allemaal nog daar zal wel lukken toch!!!

Truus van der Horn

Wat jammer nou van het weer en degene die ziek zijn snel beter worden en nog even genieten. Groetjes

Elly Krijgsman

Dit klinkt niet echt goed, hopelijk krijgen jullie nog een paar mooie dagen en zijn de zieken weer gauw beter.
Nog veel plezier, groetjes