tebbe-2.reismee.nl

Tennis of toch niet

Het was vanochtend spannend. Wim, Jos en Thea waren weer op tijd met het zwemmen en ondergetekende was zijn rondjes weer aan het lopen rond het hotel. Het had vannacht behoorlijk geregend maar nu scheen af en toe de zon. Zou het toch nog kunnen, tennissen?
De tennisbaan was behoorlijk nat en met een betonnen ondergrond is dat niet ongevaarlijk maar vol goede moed zaten we in onze tenniskleding aan het ontbijt. Helaas, het ontbijt was heerlijk maar het weer niet. Het begon behoorlijk te regenen. Tijd voor een alternatieve invulling van de dag.

Om 10:00 uur was het 'alle ballen verzamelen' en daar zaten we dan in de hal. In Antalaya is een nieuwe Shopping Mall, Terra City, en de meesten wilden daar wel naar toe. De vingers moesten omhoog wie mee wilden en van een aantal mannen werden de armen vriendelijk omhoog gestoken en van een aantal hielpen de dames wel mee die omhoog te krijgen.
Al met al kwamen we op 17 personen. Er werd een bus geregeld wat uiteindelijk 2 busjes werden en voor een kleine 5 euro pp werden we voor de deur opgepikt, weggebracht en ook weer opgehaald.

We waren nog niet weg en de zon kwam door :-(
Maar goed de beslissing was gevallen en wij naar Terra City. Eerlijk is eerlijk, het is een mooi locatie, volop versiering voor de kerst en prachtige winkels met merkkleding. Alleen hier is het wel 'echt' en afdingen is er niet bij. Ook geen grote uitverkoop, maar de meeste dames gingen toch vol goede moed winkel in en winkel uit.

Er waren toch een aantal niet bij naam te noemen die het binnen een uur al wel hadden gezien om het mild te zeggen. Op de beneden verdieping kon je ze dan ook zien zitten. Hoofd naar beneden: hoe houden we dit nog 3 uur vol. Hier werd weer duidelijk waar de naam "Shopping Mall" vandaan komt: je moet wel mal zijn om daar naar toe te gaan.
Maar gelukkig werden er voldoende mensen gevonden die het ook voor gezien hielden en met één telefoontje kwam onze chauffeur 8 personen ophalen. De zon scheen nog steeds dus we waren vol goede moed, ondergetekende idem, die wel zin hadden in een potje tennis.

Jacomien was een van de 8 die het welletjes hadden gevonden en we waren met 7 die wilden tennissen. Wim werd dus opgetrommeld en werd gesommeerd om mee te gaan. Hij sputterde wel wat tegen, hij had pas een half uurtje geslapen :-)
Het spande er nog wel om. De zon was al weer achter de wolken gedoken en met regelmatige tussenpozen viel wel wat regen naar beneden. We hadden wel geluk, iedere keer dat het net te nat zou worden om te spelen hield de regen op en met hulp van de stevige wind die nog altijd over de baan blies was het ook zo weer droog.

De andere 9 werden op verzoek om half vier opgepikt en die hadden bij een aantal winkels wat gescored. Ik ben bang dat de lege koffer die ik bij me heb op de terugweg niet leeg blijft :-)

Het borreluurtje voor het diner leek ook in het water te vallen. De animo was laag vandaag, 5 mensen zaten er en ook die hielden het snel voor gezien. De meesten liggen of op bed, of in het zwembad of in de sauna. Maar vrijheid blijheid. Niets moet, alles mag. Maar blijkbaar is 5 uur te vroeg vandaag. Ik zit nu aan de koffie samen met Tebbe. Hij aan het werk en ik bezig met dit verhaal. Wat ik al geschreven heb hoef ik straks niet te doen. Plannen zegt Tebbe al die tijd tegen me dus dat doe ik dan maar.

En ja hoor, blijkbaar was voor vandaag 5 te vroeg want om half zeven was iedereen present. Sommige beweerden al dat ze uit de eetzaal kwamen maar dat werd niet geloofd. Het werd weer gezellig. Geen glazen om dit keer dus de ober hoefde niet te dweilen. Even na zevenen zijn we naar de eetzaal gegaan, men begon honger te krijgen maar dat lijkt me enigzins overdreven.
De borden werden weer vol geschept en sommigen zijn voor een 2de ronde gegaan. Het is ook veel te lekker. Nadat het toetje ook naar binnen is gewerkt hebben we ons een verdieping hoger weer verzameld voor een koffie en natuurlijk de vaste bridgegroep weer aan hun tafeltje.

De telefoondokter (moi) is weer bezig geweest om dit maal Skype te installeren en mag nu de laatste hand leggen aan het verhaal voor vandaag.
Voor morgen heb ik een ander gestrikt, dat wordt weer een verrassing.

Ronald

jan van der horn

Soms loopt het even anders dan verwacht. Zo ook bij ons, heerlijk in de zon op het terras en dan weer een rondje tennissen.