tebbe-2.reismee.nl

De aankomstdag

Beste Mensen,

het feest is weer begonnen, want om eerlijk te zijn, zo voelt het iedere keer weer. Voor mij is het nu de 3de keer en het is werkeleijk zo gezellig. Echt een feestje.
Maar het feestje had wel een lastige start. We kwamen vanochtend los van de Nederlandse bodem om 5:25 maar dat houdt wel in dat er een korte nachtrust aan vooraf ging. Ik lag al om 21:00 in bed maar hoorde van anderen dat ze opgebleven zijn en alle tv-zenders hebben afgelopen om maar iets interessants te vinden om wakker te blijven. Maar goed, om ruim 3 uur vanochtend stonden we met 8 mensen op de P3 en 4 anderen zaten al op Schiphol. UIteindelijk zaten we met 13 personen van ons groepje in het vliegtuig.

Alles ging voor ons op rolletjes ondanks dat er iemand flauw was gevallen en in het gangpad van het vliegtuig heeft gelegen. Nee, niemand uit onze groep gelukkig. Deze mevrouw is uiteindelijk naar het ziekenhuis vervoerd en ik hoop echt dat het haar goed gaat.
In het hotel voelde het als thuiskomen. Velen van ons waren hier al meerdere keren en het voelde vertrouwd. Nadat de bagage op de kamer was afgeleverd spoeden we ons naar het terras. Het zonnetje scheen volop dus meteen de korte broek aan en genieten.
Na de koffie, bier, coctails, hebben we een lichte lunch genomen en terwijl we de laatste happen aan het wegwerken waren kwam de 2de lichting aan. Ook zij hadden een goede vlucht gehad en we waren nu compleet.

Een aantal spoeden zich naar het strand, anderen gingen naar boven om een dutje doen. Vrijheid, blijheid is ons devies en daar houden we aan vast. Maar om 15:30 kwamen de app-jes alweer langs: "we gaan ons omkleden en gaan tennissen". En weldra stonden we met 8 personen op de baan een balletje te slaan. Rustig, niet fanatiek, want half vermoeid is een blessure natuurlijk zo opgelopen.
Alleen Tebbe had het wat moeilijk met de kl... ballen van Maarten, vol effect. Veel kijken naar zijn racket, de snaren zitten te los en van alles nog wat, maar het was wel duidelijk: het lag niet aan hem maar aan het racket :-)
Na een klein uurtje hielden we het voor gezien. Douchen en natuurlijk de borrel voor het eten. De tafels en stoelen werden weer in een grote cirkel geplaatst: we zijn er weer!

Daarna eten. Opnieuw liet Tebbe zich gelden (sorry, maar het is niet anders :-) ) Ik had beloofd de website nu bij te houden maar dat werd meteen uitgebreid met het regelen van een tafel voor 19 personen in de eetzaal. Niet gedaan maar dat werkt niet volgens de militaire principes. Niets aan het toeval over laten, strak plannen en daar aan houden. Nu heb ik niets aan mijin militaire dienstplicht over gehouden, was slechts een simpele soldaat, dus die discipline heb ik niet. Maar om de een of andere reden heb ik altijd wel het geluk aan mijn zijde en ja wel, 2 tafels naast elkaar en we konden zo aanschuiven. Met de ober afgesproken dat we elke avond langs komen en voila, zie daar Tebbe, laat het vieren en het komt ook wel goed :-)

Maar Tebbe zonder jou hadden we hier nu niet voor het 3de jaar gezeten!!

Na het eten splitste de groep snel op. Velen gingen al naar de kamer om van een goede nachtrust te genieten en anderen zijn naar de bar gegaan. Nee, geen drank maar koffie dit maal. Ok Ok met koffielikeur ;-)
Geen bridge vanavond. De drijvende kracht hiervoor lag al op een oor. Morgen moet hij weer vroeg op. Zwemmen nietwaar Wim:-)
Morgen moeten we allemaal weer bijtijds op want dan gaat het beginnen: de TT-competitie. Om 10:00 worden we op de baan verwacht en nu maar hopen dat de weergoden ons deze week goed gezind zijn. De voorspellingen zijn niet optimaal.

jan van der Horn

Vorige week lag het ook al zijn Racket, ha ha. Ik hoop dat het weer bij jullie goed blijft en hier is het nog water koud. Gr. Jan

Ad Jongmans

Dat wordt voor jullie weer genieten, tennis en zon, wat wil je nog meer. We zitten lekker in de regen! Veel plezier mer z'n allen.
Groet,
Ad Jongmans

Louis van Mal

Zou het kunnen zijn dat Tebbe op zijn IJslands aan het tennissen is? Dan ziet hij namelijk niet zo veel!

Veel plezier allemaal.